איך לבחור חברת ניהול ואחזקה לנכס?

האחריות על ניהול נכסים, משרדים, מבנים ובניינים היא עניין חשוב ומשמעותי. חברת ניהול ואחזקה נכסים יכולה לחסוך הרבה "כאבי ראש" וטרדות בנושא, אך חשוב לבחור את החברה הנכונה. בחירה מוצלחת של חברת ניהול ואחזקה חשובה לשקט הנפשי של משתמשי הבניין ולשמירה עליו.

אספנו מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם בבחירת החברה הטובה ביותר. אתם מוזמנים לקרוא.

איך לבחור נכון חברת ניהול ואחזקה?

בחירה של חברת ניהול למבנה היא תהליך משמעותי שיש לו השלכות רבות. בחירה מוטעית תביא להרבה דאגות לדיירים ותגרום לנזקים רבים לבניין. 

בחירה בחברת ניהול היא העברת אחריות וסמכויות לגבי נושאים שונים הקשורים למרחב הציבורי של הבניין. בין אם זה מגדל יוקרה, בניין דירות או בניין משרדים, חברת ניהול ואחזקה אשר כושלת בתפקידה תפגע בסופו של דבר באיכות חיי הדיירים. הנה כמה טיפים כיצד לעשות בחירה נכונה של חברת ניהול ואחזקת מבנים.

1. הגדרת הצרכים

לפני שמתחילים לחפש חברת ניהול, כדאי להגדיר היטב מה הצרכים. לכל בניין יש דרישות וצרכים שונים ומה שמתאים לאחזקת משרדים לא בהכרח יתאים לתחזוקה של מגדל יוקרה למגורים.

חשוב להגדיר מה השירותים הנדרשים ולבחון עד כמה מנוסה החברה בסוג כזה או אחר של ניהול. תיאור ברור של הצרכים יסייע לזהות את החברה המתאימה ביותר שתיתן את המענה הנכון. 

חברת ניהול ואחזקה

2. המלצות וסקר שוק על חברת ניהול ואחזקה

קיים היצע גדול של חברות ניהול משרדים ובניינים לכן כדאי לעשות סקר בין החברות השונות ולבקש עליהן המלצות.

את הפרטים הראשונים והשירותים שהן מציעות אפשר לקבל מהאינטרנט ובהמשך, בשיחת טלפון עם נציג. כדאי גם לבקש ממנו שמות של לקוחות קודמים כדי לקבל את חוות דעתם מהשירות. 

בנוסף, רצוי לקרוא ביקורות על החברה ולבדוק את האישורים שלה. מומלץ לחפש חברה עם מוניטין חזק ומכובד בשוק, שיש לה שם טוב והמלצות חיוביות. כדאי גם להיפגש עם מנהלי החברה ועם העובדים שיעבדו בבניין עצמו. 

חשוב לבקש ולקבל תוכנית עבודה מסודרת ולעשות סקר שוק לגבי המחירים שמציעות חברות שונות על אותם שירותים.

3. רישוי וביטוח

יש לוודא כי החברה שבוחרים היא חברה מורשית ומבוטחת כראוי. הרישוי מוכיח כי החברה עומדת בתקנות הנדרשות והביטוח מספק הגנה במקרה של אירועים לא צפויים או תקלות במהלך ניהול הנכס. 

4. ניסיון ומקצועיות

חברת ניהול ואחזקה חייבת להיות עם רקורד מוכח בתחזוקה ובניהול נכסים. הניסיון חשוב שכן הוא מעיד על יכולתה של החברה להתמודד עם מגוון רחב של מצבים ואתגרים ביעילות.

5. השירותים המוצעים

חברות ניהול מציעות שירותים שונים. יש לוודא כי אלו אכן השירותים הנדרשים, בין אם מדובר בהשמת דיירים, גביית דמי שכירות, תחזוקת הבניין או שירותים אחרים. כדאי לבקש פירוט מדויק של השירותים אותם אמורה החברה לספק.

לדוגמא:

  • ניקיון – כמה פעמים בשבוע מנקים ובאילו חומרים משתמשים.
  • שירותי גינון – מתי הוא נעשה ומה הוא כולל? האם מתקיים גזם? הדברה? שתילה?
  • תקינות המערכת – מי בודק מטעם החברה את המערכות השונות ומי חותם על תקינותן? מערכות מים, חשמל, גז, כיבוי אש דורשות אישורים מיוחדים. מי מנהל הכול מול הגורמים המוסמכים? מי מוודא שהן נבדקו כמו שצריך ובמועד שנקבע ומי חותם על דו"ח הבדיקה?
  • תקלות פתאומיות – מה קורה במצב של תקלות פתאומיות? האם יש נציג מטעם החברה והאם הוא זמין 24/7 לדיווח על תקלות?
  • דיווחים – כל כמה זמן מקבלים דו"חות ועדכונים על הנעשה בבניין?

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
אחזקת מבנים בנס ציונה

אחזקת מבנים בנס ציונה

אם גם אתם מחפשים אחזקת מבנים בנס ציונה – הגעתם למקום הנכון. חברת גוסקוב ניהול ואחזקת מבנים בע"מ היא החברה המובילה בישראל באחזקת מבנים, שעם

קרא עוד »
דילוג לתוכן