טיפים לחיסכון בעלויות אחזקה וניהול בניינים

תחזוקה יעילה של בנייני מגורים משותפים או בנייני משרדים איננה דבר מובן מאליו. ניתן בהחלט לנקוט צעדים חכמים שיביאו להקטנת עלויות וזהו עניין חיוני בניהול נכסים נבון. אפילו אם מעולם לא עסקתם באחזקת מבנים, אין לכם מושג בנושאים כמו ניקיון חדר מדרגות או שכירת שירותי איש קבלה, אחרי שתקראו את הדברים הבאים יהיו לכם תובנות וכלי עזר טובים. 

במאמר זה נספק טיפים מועילים, שיעזרו לוועדי בתים ואפילו לבעלי חברות אחזקה בראשית דרכם, לצורך השגת חיסכון ויעילות. על ידי יישום הכלים הללו תוכלו יכול להבטיח את איכות החיים בבניין שלכם, תוך שמירה על מסגרת תקציב באופן חכם ונבון.  

1. בדיקות לצורך תחזוקה שוטפות

נתחיל עם טיפ מספר 1 בנושא של אחזקת בנייני משרדים ובנייני מגורים, והוא עוסק בבדיקות רציפות לצורך תחזוקה שוטפות. חשוב לקיים בדיקות תכופות ותחזוקה יזומה, מבלי לחכות לבעיות גדולות. בדיקות כאלה ותחזוקה שוטפת הם דגשים בעלי חשיבות עליונה במניעת תיקונים יקרים בהמשך הדרך. חשוב לבדוק באופן קבוע את התקינות של הבניין כמכלול ושל מערכות שונות כגון אינסטלציה, מערכות חשמל ויחידות מיזוג אוויר, מעלית וכו'. טפלו בבעיות במהירות כדי למנוע קלקולים נוספים, תוך הפחתת עלות התחזוקה לאורך השנה כולה.

2. שדרוגים חסכוניים באנרגיה

הטיפ הבא שלנו נוגע בהשקעה בשדרוגים חסכוניים באנרגיה. השקעה נבונה מהסוג הזה יכולה להפחית באופן משמעותי את חשבונות החשמל הן עבור בנייני מגורים והן עבור בנייני משרדים. שקלו  להתקין תאורת LED חסכונית, תרמוסטטים שניתנים לתכנות עם טיימר וכן מכשירים אחרים שידועים כחסכוניים באנרגיה. שדרוגים כאלה מורידים את הוצאות התפעול, אבל בנוסף גם הופכים את הבניין שלכם לאטרקטיבי יותר ונעים.

טיפים לחיסכון בעלויות אחזקה וניהול בניינים

3. כך חוסכים מול ספקים

השתדלו ליצור קשרים ארוכי טווח עם ספקים מהימנים לאחזקת מבנים. הקפידו לנהל משא ומתן על הסכמים לשירותי תחזוקה. כמו כן רכישה בכמות גדולה למשל של נורות לכל בניין וכן הסכמים ארוכי טווח מול ספקים קבועים, אלה שיטות שיכולות לעזור לכם להגיע לחיסכון נוסף בעלויות. ודאו שהחוזים מפורטים ומציינים את פתרונות השירות וכן זמני תגובה צפויים כדי לשמור על בניין מתוחזק  הייטב.

4. הדברה מונעת

מזיקים יכולים להוביל לנזק במבנה שגורם לתיקון יקר. הקפידו על אמצעי הדברה מונעת, כגון בדיקות תקופתיות ואיטום נקודות כניסה של מזיקים (חורים בחדרי אשפה וכדומה). כל זה  כדי למנוע התפשטות פוטנציאלית של נמלים, עכברים ועוד. גישה זו חוסכת לכם זמן וכסף.

5. שיתוף פעולה עם הדיירים 

הרגילו את הדיירים לגבי שימוש נבון במים וחשמל בבניין. עודדו שיתוף פעולה, שמירה על ניקיון וסדר. זה מסייע במניעת בלאי והוצאות מיותרות.

6. כסף להוצאות לא צפויות

כדאי להקים קרן מטעם הועד, למימון תיקונים בלתי צפויים. קרן זו תוכל לכסות הוצאות גדולות מבלי להעמיס על התקציב השוטף. עתודה כספית כזאת יכולה גם למנוע עיכוב בתהליכי תחזוקה חשובים. 

7. שילוב טכנולוגיה

נסו תוכנת ניהול נכסים כדי לייעל את התפעול ולעקוב אחר הוצאות תחזוקה. כך אפשר להפחית את עלויות הניהול ולשפר את השקיפות מול הדיירים.

8. ניהול נכסים מקצועי

שקלו לשכור חברת אחזקת מבנים, עם ניסיון באחזקת בנייני מגורים ומשרדים. המומחיות שלהם יכולה לעזור לייעל את תהליכי התחזוקה, להפחית עלויות ולהבטיח את רווחת הדיירים ואיכות הנכס.

לסיכום, ניהול יעיל של בנייני מגורים ומשרדים כרוך בשילוב של תחזוקה יזומה, חיסכון במשאבים ותכנון פיננסי. על ידי ביצוע שמונת הטיפים, דיירים ומנהלי נכסים יכולים להשיג חיסכון בעלויות ולשמור על איכות חיים.

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
אחזקת מבנים בנס ציונה

אחזקת מבנים בנס ציונה

אם גם אתם מחפשים אחזקת מבנים בנס ציונה – הגעתם למקום הנכון. חברת גוסקוב ניהול ואחזקת מבנים בע"מ היא החברה המובילה בישראל באחזקת מבנים, שעם

קרא עוד »
דילוג לתוכן